Projectmanager Groot verhuisproject Logistieke dienstverlener

Clustermanager, verantwoordelijk voor verschillende vestigingen van deze logistieke dienstverlener, heeft Geelhoedt & Jansen verzocht het projectmanagement van een groot verhuisproject op zich te nemen en dit binnen de afgesproken tijd en binnen het vastgestelde budget af te ronden.

De uitdaging

Het project was deels al gestart, maar de scope was onvoldoende met internationale klant (van de klant) vastgelegd. Tijdens de fysieke verhuizing moest ook een nieuwe versie van het ERP worden ingevoerd die de nieuwe, effectievere manier van werken, moest ondersteunen. Daarnaast is het opzetten van een nieuw magazijn met alle daarbij horende zaken als infrastructuur, kantoren,  kantine, toiletten, gecombineerd met een verhuizing van alle goederen van het oude magazijn (900 vrachtwagens lading) en minimale verstoring van de operationele dienstverlening, een serieuze uitdaging. Dit kan alleen gedragen worden door een project-office en vele projectteams.
 

De aanpak

Opzetten van een project-office was de eerste stap. Daarna het definiëren en vastleggen van de scope, bepaling van alle onderliggende projecten met hun projectleden en de koppeling naar het MASTERplan. Vervolgens dagelijkse sturing gegeven aan de bouw van het magazijn, de inpassende infrastructuur, kostenbewaking, voortgangsbewaking, voortschrijdende planning van de actuele verhuizing, verbouwingen van een gedeelte van het bestaande magazijn (zonder operationele verstoring). Dagelijkse overleg met masterteam en wekelijks overleg met Steering Committee (waarin ook de klant van de klant participeerde).

Wekelijks overleg met de SAP specialisten aangaande de noodzakelijk systeemaanpassingen en de transitie van magazijn A naar B.

Uiteindelijk de begeleiding van de verhuizing van kantoren, mensen, werkplekken, voorraden, hulpmiddelen.
 

Het resultaat

De verhuizing vindt plaats is fases (in het weekend) waarbij in totaal 900 vrachtwagens zijn gebruikt om alle goederen van de ene locatie naar de andere locatie over te brengen.  Een fase bestond uit het oppakken van een “running operation” op vrijdag in locatie A en deze weer “up and running” te hebben op maandag in de nieuwe locatie. Het project is op de afgesproken tijd “opgeleverd” en de operatie is, zoals gepland en afgesproken, weer “live” gegaan.

De klant van de klant is uitermate tevreden over het verloop van het project en omschrijft dit als volgt:

“We closed out the relocation project today at our central WW Warehouse. All outstanding action points are now transferred to operation for completion. One of the key successes of the project was the collaboration and excellent co-operation between our organizations, it should be the standard for future projects and change programmes. Please thank your team members and all those who played a part in the successful delivery of this complex and significantly important project”
 

Wil Jansen blikt terug

Zelden een organisatie meegemaakt die zo gedreven is om het gewenste resultaat voor zijn klant te bereiken.
 

Meer weten?

Wilt u weten hoe we uw bedrijf kunnen ondersteunen en uw uitdagingen aanpakken? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie en bekijk ook onze diensten.

  • Coachen & Klankborden
  • Project- & Interim-management
  • Advisering & Business planning
  • Verkoop- & marketingoptimalisatie
  • Operational Exellence
  • Familie in bedrijf

Wilt u meer weten over deze case?