Adviseur bij een landelijke examenstichting

De directie schakelde Pieter Geelhoedt in om de inzakkende verkoop van examens te stuiten.

De uitdaging

De omzet holt achteruit, onder meer door nieuwe concurrentie van hogescholen. De stichting ademt een wat oubollige sfeer uit, hoewel de praktijkexamens hoog aangeschreven staan in het bedrijfsleven.
 

De aanpak

Pieter werkte met de directie een concept uit om met diverse marktpartijen samen te werken. De algehele uitstraling werd gemoderniseerd. De behoefte onder afnemers werd de hoeksteen van het nieuwe beleid. Behalve een commerciële attitude en externe gerichtheid in het algemeen, moest het bureau leren samen te werken met opleidingscentra en grootafnemers zoals bedrijven. Het businessplan dat Pieter met de directie opstelde was in feite een formaliteit. Het was de implementatie waarbij de coaching door Pieter een doorslaggevende rol speelde.
 

Het resultaat

“Het was een fantastisch gevoel te ervaren dat de cultuur bij het zo traditioneel ingestelde team in zo’n korte tijd kon veranderen. We kregen van opleiders en afnemers terug dat de stichting zo ten positieve veranderd was. Persoonlijk vervulde ik de rol van businessplanner en commerciële denktank. Een rol die mij op het lijf geschreven is.”
 

Meer weten?

Wilt u weten hoe we uw bedrijf kunnen ondersteunen en uw uitdagingen aanpakken? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie. 

Wilt u meer weten over deze case?